Information om Covid-19
På grund af den aktuelle smittefare og den alvorlige situation omkring Corona-virussen er det ikke længere muligt at møde personligt op hos Palfinger Danmark i Middelfart og afdelingen i København. Man skal i stedet kontakte Palfinger Danmark over telefonen.
”Vi er der naturligvis stadig for kunderne, men følger regeringens anvisninger i denne alvorlige situation. Vi giver desuden vores medarbejdere mulighed for at arbejde hjemmefra – i det omfang det er muligt.
Det sker af hensyn til medarbejderne, men også i forhold til børn, ægtefæller og samlevende – og ikke mindst for tryghedens skyld,” siger Souschef & Operations Manager Jesper Mouridsen, Palfinger Danmark.
Du kan ringe til Palfinger Danmark i Middelfart på Tel. +45 7010 8010, eller Hvidovre afdelingen på tlf. 45 7010 8012 for yderligere info.
Mail: info-pdk@palfinger.com
”Vi er der naturligvis stadig for kunderne, men følger regeringens anvisninger i denne alvorlige situation. Vi giver desuden vores medarbejdere mulighed for at arbejde hjemmefra – i det omfang det er muligt.
Det sker af hensyn til medarbejderne, men også i forhold til børn, ægtefæller og samlevende – og ikke mindst for tryghedens skyld,” siger Souschef & Operations Manager Jesper Mouridsen, Palfinger Danmark.
Du kan ringe til Palfinger Danmark i Middelfart på Tel. +45 7010 8010, eller Hvidovre afdelingen på tlf. 45 7010 8012 for yderligere info.
Mail: info-pdk@palfinger.com
Grydeklar løsning med nyt koncept

Vi har fået det, vi ønskede os. Så vi er meget tilfredse.”
Sådan siger murermester og direktør Henrik Dahl Pedersen fra firmaet JOP - J. Ole Pedersen - Kvistgaard i Nordsjælland.
JOP investerede i efteråret i en grydeklar løsning fra Palfinger Danmark, der indebærer, at lastbil og kran monteres i en samlet enhed hos Palfinger´s MCC - Mounting Competition Center i Østrig - og leveres færdigopbygget fra fabrikken. Klar til brug.
JOP udfører en bred vifte af arbejdsopgaver inden for murerbranchen, og specialet er store murerarbejder, flise- og klinkearbejde, samt naturstensarbejder til nybyggeri.
Den store fordel ved PALdrive er, at vognmanden får en nøgleklar lastbil og påmonteret kran med meget kort leveringstid – i forhold til en traditionel løsning, hvor køretøjet opbygges på traditionel vis.
”Det er en kæmpe fordel for os. Der er jo fuld fart på byggeriet i øjeblikket, så vi har rigtig mange opgaver i ordrebogen og har derfor løbende brug for nyt materiel, der kan leveres så hurtigt som muligt. Vores strategi er at byde ind på alle opgaver, men det kræver naturligvis, at vi så også har materiellet til at løse opgaven. Så PALdrive konceptet med hurtig levering passer perfekt til vores virksomhed,” fortæller Henrik Dahl Pedersen.
Godt fra start
Palfinger Danmark´s salgschef for Syd- og Vestsjælland, Lars Hansen, er glad for de nye muligheder for at kunne levere materiel, der er klar til brug langt hurtigere end tidligere.
”Vores nye koncept, PALdrive, som vi lancerede tidligere på året, er kommet godt fra start. Og vi er stolte af, at kunne tilbyde nøgleklare opbygninger, som hurtigt kan løse kundernes behov - når de skal bruge materiel her og nu,” siger Lars Hansen.
Tæt samarbejde med Scania
Ved leverancen til JOP har Palfinger Danmark samarbejdet tæt med Scania omkring opbygningen i Østrig. Scania leverede platformen -_Palfinger sørgede for kranen – og det hele blev skruet sammen hos Palfinger i Østrig.
Opbygningen har som platform en Scania P360B 6x2, og kranen er Palfinger´s PK 26.002 EH, hvor den maksimale hydrauliske rækkevidde er 14,4 meter. PK 26.002-EH er en yderst fleksibel kran i mellemklassen, der blandt andet udmærker sig ved også at kunne arbejde på svært, tilgængelige steder – f.eks. i tæt bebyggelse, hvor pladsen er trang.
Stor præcision
PK 26.002-EH er blandt andet udstyret med Palfingers avancerede HPSC-system, High Performance Stability Control, der ved hjælp af avancerede sensorer og kranens computer konstant overvåger støttebenenes position og blandt andet sikrer, at køretøj og kran ikke vælter.
”Det er et fint produkt, og funktionerne er nemt tilgængelige. Vi oplever, at der er en stor præcision. Så vi er meget tilfredse med løsningen og har allerede besluttet os for, at vi fremover også vil bruge Palfinger som leverandør af vores materiel.
Sådan siger murermester og direktør Henrik Dahl Pedersen fra firmaet JOP - J. Ole Pedersen - Kvistgaard i Nordsjælland.
JOP investerede i efteråret i en grydeklar løsning fra Palfinger Danmark, der indebærer, at lastbil og kran monteres i en samlet enhed hos Palfinger´s MCC - Mounting Competition Center i Østrig - og leveres færdigopbygget fra fabrikken. Klar til brug.
JOP udfører en bred vifte af arbejdsopgaver inden for murerbranchen, og specialet er store murerarbejder, flise- og klinkearbejde, samt naturstensarbejder til nybyggeri.
Den store fordel ved PALdrive er, at vognmanden får en nøgleklar lastbil og påmonteret kran med meget kort leveringstid – i forhold til en traditionel løsning, hvor køretøjet opbygges på traditionel vis.
”Det er en kæmpe fordel for os. Der er jo fuld fart på byggeriet i øjeblikket, så vi har rigtig mange opgaver i ordrebogen og har derfor løbende brug for nyt materiel, der kan leveres så hurtigt som muligt. Vores strategi er at byde ind på alle opgaver, men det kræver naturligvis, at vi så også har materiellet til at løse opgaven. Så PALdrive konceptet med hurtig levering passer perfekt til vores virksomhed,” fortæller Henrik Dahl Pedersen.
Godt fra start
Palfinger Danmark´s salgschef for Syd- og Vestsjælland, Lars Hansen, er glad for de nye muligheder for at kunne levere materiel, der er klar til brug langt hurtigere end tidligere.
”Vores nye koncept, PALdrive, som vi lancerede tidligere på året, er kommet godt fra start. Og vi er stolte af, at kunne tilbyde nøgleklare opbygninger, som hurtigt kan løse kundernes behov - når de skal bruge materiel her og nu,” siger Lars Hansen.
Tæt samarbejde med Scania
Ved leverancen til JOP har Palfinger Danmark samarbejdet tæt med Scania omkring opbygningen i Østrig. Scania leverede platformen -_Palfinger sørgede for kranen – og det hele blev skruet sammen hos Palfinger i Østrig.
Opbygningen har som platform en Scania P360B 6x2, og kranen er Palfinger´s PK 26.002 EH, hvor den maksimale hydrauliske rækkevidde er 14,4 meter. PK 26.002-EH er en yderst fleksibel kran i mellemklassen, der blandt andet udmærker sig ved også at kunne arbejde på svært, tilgængelige steder – f.eks. i tæt bebyggelse, hvor pladsen er trang.
Stor præcision
PK 26.002-EH er blandt andet udstyret med Palfingers avancerede HPSC-system, High Performance Stability Control, der ved hjælp af avancerede sensorer og kranens computer konstant overvåger støttebenenes position og blandt andet sikrer, at køretøj og kran ikke vælter.
”Det er et fint produkt, og funktionerne er nemt tilgængelige. Vi oplever, at der er en stor præcision. Så vi er meget tilfredse med løsningen og har allerede besluttet os for, at vi fremover også vil bruge Palfinger som leverandør af vores materiel.
Kranmekaniker-lærlinge er en mangelvare

Hvorfor har unge tilsyneladende ikke den store lyst til at tage en uddannelse som kranmekaniker? Det undrer værkstedschef Jan Lund Christensen, Palfinger Danmark´s kran og service-center på Avedøreholmen ved København.
For uddannelsen byder på masser af muligheder – næsten sikkerhed for få et godt job efter endt uddannelse – og en flot løn.
”Lige nu leder vi med lys og lygte efter en kranmekaniker-lærling – og det har vi gjort længe. Jeg tror, det skyldes, at de unge ikke kender nok til uddannelsen, hvor der faktisk er tale om en praktisk uddannelse på et højt niveau, hvor vi benytter den allernyeste teknologi – kombineret med almindeligt værkstedsarbejde,” siger Jan Lund.
Han mener, at manglen på lærlinge er et generelt problem i transportbranchen.
En kranmekaniker arbejder blandt andet med opbygning af lastvognchassiser til montering af lastbilkraner, der i dag har avancerede elektriske, hydrauliske og elektroniske systemer, som kræver gode analytiske evner, når der f.eks. skal fejlfindes og repareres. Der er desuden brug for et godt kendskab til IT, da computere indgår i en stor del af arbejdet – f.eks. indkøring og kalibrering.
Uddannelsen er en kombination af skolebænk og praktik i en virksomhed.
Tilfreds lærling
Lærling Kevin Jakobsen har færdiggjort sin uddannelse som kranmekaniker til næste år – og bliver dermed den første udlærte lærling hos Palfinger Danmark i Hvidovre. Og han er rigtig glad for sin praktik hos Palfinger.
”Det kom noget bag på mig, at ny teknologi er så stor en del af uddannelsen. Det er vigtigt at være skarp på en computer, for udviklingen går rasende hurtigt. Før handlede det mest om at skifte en slange eller en møtrik, men nu er der meget mere i det, og jeg er glad for at være en del af udviklingen” siger Kevin Jakobsen, der om knap et år tid bliver den første udlærte lærling fra Palfinger Danmark og har haft skoleophold i blandt andet EUC i Aars og Slagelse.
”Når man er en del af en verdensomspændende koncern giver det helt nye muligheder. Jeg har for eksempel gennemgået et praktik-forløb hos Palfinger i Salzburg Østrig, hvor vi fik indsigt i al den nyeste teknologi. Det kom faktisk bag på mig, at det var en mulighed med et ophold i udlandet,” siger Kevin Jakobsen.
Glad for Palfinger-familien
Han er glad for at være del af Palfinger-familien – og er endda garanteret et job efter endt uddannelse hos Palfinger Danmark.
”Jeg har også mulighed for at blive ansat i andre dele af Palfinger-koncernen, som er repræsenteret med afdelinger over hele verden. Det giver mig helt nye muligheder,” siger han.
Aktuelt søger Palfinger i Hvidovre lige nu en lærling, der har lyst til at blive en del af Palfinger-familien.
”Vi vil rigtig gerne byde en ny lærling velkommen, og vi opfordrer naturligvis både mænd og kvinder til at søge stillingen,” siger Jan Lund.
Hvis man vil være lærling hos Palfinger, så kontakt værkstedschef Jan Lund Christensen.
j.lund@palfinger.com
+45 40 34 46 35
Ny PK 45.002 TEC 5 og PK 48.002 TEC

Med PALFINGER´s nye PK 45.002 TEC 5 og PK 48.002 TEC 7 afrunder vi vores produktsortiment i klassen 25-60 tonsmeter. Den innovative stålkonstruktion - kombineret med de velkendte TEC-funktioner - hjælper til med at gøre applikationer mærkbart mere effektive.
Det gælder uanset om du håndterer containere, arbejder med bygningsvedligeholdelse eller udfører monteringsarbejde.
Læs mere
Det gælder uanset om du håndterer containere, arbejder med bygningsvedligeholdelse eller udfører monteringsarbejde.
Læs mere
Velkommen til Martin

1.4.2020
Martin Bekke er blevet ansat som reservedelsekspedient hos Palfinger Danmark i Middelfart. Martin stammer fra Odense og har et solidt kendskab til branchen, da han senest har arbejdet syv år hos Fyns Kran Udstyr i Odense.
”Jeg er rigtig glad for at være blevet en del af Palfinger-familien og ser frem til at give vores kunder den bedst mulige service,” siger Martin Bekke.
Martin Bekke er blevet ansat som reservedelsekspedient hos Palfinger Danmark i Middelfart. Martin stammer fra Odense og har et solidt kendskab til branchen, da han senest har arbejdet syv år hos Fyns Kran Udstyr i Odense.
”Jeg er rigtig glad for at være blevet en del af Palfinger-familien og ser frem til at give vores kunder den bedst mulige service,” siger Martin Bekke.
Nyt: Lifte og medbringertrucks
8.1. 2020
Palfinger Danmark har fået nye produkter på hylden. Lifte og medbringertrucks er nu en del af vores produktudvalg.
”Vi er glade for i stor skala at kunne tilbyde vores kunder lifte og medbringertrucks, som med fuld styrke er en del af vores produktprogram i Danmark,” siger souschef og Operations Manager, Jesper Serup Mortensen, Palfinger Danmark.
Palfinger har mange års erfaring i produktion af lifte til transportbranchen. Palfingers lifte letter arbejdet med at læsse og losse lastbiler, og liftene indebærer en forbedret økonomi for vognmanden, samtidig med, at chaufførens arbejde bliver nemmere. Det har ikke mindst betydning for arbejdsmiljøet.
Palfinger tilbyder mere end 40 forskellige lifte og henvender sig til en bred vifte af aftagere.
Medbringertrucks giver nye muligheder
Det andet nye produkt i sortimentet er medbringertrucks, monteret bag på et køretøj eller i en beskyttelsesboks mellem akslerne. Medbringertrucks ledsager chaufføren til arbejdsområdet – og åbner op for nye muligheder for nem og bekvem transport.
Læs mere om vores lifte og medbringertrucks:
Lifte
Medbringertrucks
Palfinger Danmark har fået nye produkter på hylden. Lifte og medbringertrucks er nu en del af vores produktudvalg.
”Vi er glade for i stor skala at kunne tilbyde vores kunder lifte og medbringertrucks, som med fuld styrke er en del af vores produktprogram i Danmark,” siger souschef og Operations Manager, Jesper Serup Mortensen, Palfinger Danmark.
Palfinger har mange års erfaring i produktion af lifte til transportbranchen. Palfingers lifte letter arbejdet med at læsse og losse lastbiler, og liftene indebærer en forbedret økonomi for vognmanden, samtidig med, at chaufførens arbejde bliver nemmere. Det har ikke mindst betydning for arbejdsmiljøet.
Palfinger tilbyder mere end 40 forskellige lifte og henvender sig til en bred vifte af aftagere.
Medbringertrucks giver nye muligheder
Det andet nye produkt i sortimentet er medbringertrucks, monteret bag på et køretøj eller i en beskyttelsesboks mellem akslerne. Medbringertrucks ledsager chaufføren til arbejdsområdet – og åbner op for nye muligheder for nem og bekvem transport.
Læs mere om vores lifte og medbringertrucks:
Lifte
Medbringertrucks
Vognmand får flere kunder med sin bæltekran

12.12.2019
Mobilitet og fleksibilitet er altid efterspurgt, og det er en af grundene til, at vi år lancerede vores nye Crawler Crane, som allerede nu har givet resultater hos Tonny Sørensen Kran Service. Den har vist sit værd ved opgaver i byggeriet - blandt andet i Esbjerg og hos Strøjer Tegl i Assens.
Det har gjort, at TKS har udvidet sine arbejdsområder – og samtidig oplever vækst i antallet af kunder. Og det skyldes, at virksomheden i august i år investerede i Palfingers nye, epokegørende bæltekran.
Bæltekranen fra Palfinger er en allround kran, der dækker en række forskellige arbejdsområder. Kvaliteterne er den ekstraordinære mobilitet, det meget kraftfulde drev, og den ekstra frihøjde, som gør det nemt at arbejde i vanskeligt terræn og steder, hvor der ikke er meget plads at arbejde på.
TKS er den første transportvirksomhed i Danmark, der har taget den epokegørende bæltekran i brug. Og vognmand Tonny Sørensen er meget tilfreds med hans nye materiel.
”Allerede efter et par måneder kunne vi se, at bæltekranen udvidede vores arbejdsområder – og dermed skaffede os nye kunder. En stor del af vores opgaver ligger indenfor byggeriet – f.eks. nybyggeri og renovering af ældre ejendomme. Her har vi glæde af bæltekranen, fordi den kan komme til ved steder, hvor en almindelig lastbilkran ikke kunne have løftet opgaven”, fortæller vognmand Tonny Sørensen.
Småt med plads
For nylig var bæltekranen på en krævende opgave hos Strøjer Tegl i Assens på Fyn, der producerer mursten og fliser til byggeriet. Opgaven var at få flyttet en udslidt kran i virksomhedens fabrikshal.
”Der var næsten ingen plads. Hvis vi ikke havde haft bæltekranen, kan jeg ikke se, hvordan vi ellers skulle have klaret opgaven,” siger kranfører Rasmus Sørensen.
”Bæltekranen gør, at vi kan løse opgaverne langt mere effektivt og hurtigere. Vi sigter hele tiden efter at være på forkant med udviklingen,” siger Tonny Sørensen.
Mobilitet og fleksibilitet er altid efterspurgt, og det er en af grundene til, at vi år lancerede vores nye Crawler Crane, som allerede nu har givet resultater hos Tonny Sørensen Kran Service. Den har vist sit værd ved opgaver i byggeriet - blandt andet i Esbjerg og hos Strøjer Tegl i Assens.
Det har gjort, at TKS har udvidet sine arbejdsområder – og samtidig oplever vækst i antallet af kunder. Og det skyldes, at virksomheden i august i år investerede i Palfingers nye, epokegørende bæltekran.
Bæltekranen fra Palfinger er en allround kran, der dækker en række forskellige arbejdsområder. Kvaliteterne er den ekstraordinære mobilitet, det meget kraftfulde drev, og den ekstra frihøjde, som gør det nemt at arbejde i vanskeligt terræn og steder, hvor der ikke er meget plads at arbejde på.
TKS er den første transportvirksomhed i Danmark, der har taget den epokegørende bæltekran i brug. Og vognmand Tonny Sørensen er meget tilfreds med hans nye materiel.
”Allerede efter et par måneder kunne vi se, at bæltekranen udvidede vores arbejdsområder – og dermed skaffede os nye kunder. En stor del af vores opgaver ligger indenfor byggeriet – f.eks. nybyggeri og renovering af ældre ejendomme. Her har vi glæde af bæltekranen, fordi den kan komme til ved steder, hvor en almindelig lastbilkran ikke kunne have løftet opgaven”, fortæller vognmand Tonny Sørensen.
Småt med plads
For nylig var bæltekranen på en krævende opgave hos Strøjer Tegl i Assens på Fyn, der producerer mursten og fliser til byggeriet. Opgaven var at få flyttet en udslidt kran i virksomhedens fabrikshal.
”Der var næsten ingen plads. Hvis vi ikke havde haft bæltekranen, kan jeg ikke se, hvordan vi ellers skulle have klaret opgaven,” siger kranfører Rasmus Sørensen.
”Bæltekranen gør, at vi kan løse opgaverne langt mere effektivt og hurtigere. Vi sigter hele tiden efter at være på forkant med udviklingen,” siger Tonny Sørensen.
Kranførere på højteknologisk besøg hos Palfinger
24.11.2019
Imponerende og lærerigt.
Det var nogle af de rosende ord fra fire kommende kranførere, da de for nylig besøgte Palfingers fabrik i Lengau, Østrig. Turen fra EUC Lillebælt til Østrig blev klaret i bus, før deltagerne blev sluppet løs i ”Palfinger Land.”
I Palfinger Land kan de besøgende blandt andet stifte bekendtskab med det nyeste-nye indenfor digitalisering – blandt andet Virtual Reality og samarbejdet mellem menneske og maskine. F.eks. fik gæsterne at vide, at man nu bruger droner til inspektion af bl.a. broer, så kranen ikke kommer på unødvendigt arbejde.
Med sig havde lærlingene to faglærere. Ved uddannelsens afslutning er det en tradition hos EUC Lillebælt at besøge de førende kranproducenter.
Meget interessant
”Det er første gang vi besøger Palfinger. Og det var faktisk det mest interessante besøg indtil nu, ikke mindst teknologisk set. Det var imponerende at se, hvor langt de er fremme i den teknologiske udvikling,” fortæller Kim Poulsen, faglærer på EUC.
I uddannelsen til kranfører indgår også en praktikperiode hos en vognmand, og det er EUC Lillebælt og vognmanden, der deler udgifterne til Østrig-turen.
”Besøget var helt fantastisk. Det kom især bag på mig, at udviklingen indenfor digitalisering er så langt fremme,” mente Sune Nielsen, lærling hos vognmand Arthur Andersen Kran og Transport i Odense.
EUC Lillebælt har i øvrigt for nylig investeret i tre Palfinger-kraner, samt VR teknologi, som nu er en del af undervisningen.
Imponerende og lærerigt.
Det var nogle af de rosende ord fra fire kommende kranførere, da de for nylig besøgte Palfingers fabrik i Lengau, Østrig. Turen fra EUC Lillebælt til Østrig blev klaret i bus, før deltagerne blev sluppet løs i ”Palfinger Land.”
I Palfinger Land kan de besøgende blandt andet stifte bekendtskab med det nyeste-nye indenfor digitalisering – blandt andet Virtual Reality og samarbejdet mellem menneske og maskine. F.eks. fik gæsterne at vide, at man nu bruger droner til inspektion af bl.a. broer, så kranen ikke kommer på unødvendigt arbejde.
Med sig havde lærlingene to faglærere. Ved uddannelsens afslutning er det en tradition hos EUC Lillebælt at besøge de førende kranproducenter.
Meget interessant
”Det er første gang vi besøger Palfinger. Og det var faktisk det mest interessante besøg indtil nu, ikke mindst teknologisk set. Det var imponerende at se, hvor langt de er fremme i den teknologiske udvikling,” fortæller Kim Poulsen, faglærer på EUC.
I uddannelsen til kranfører indgår også en praktikperiode hos en vognmand, og det er EUC Lillebælt og vognmanden, der deler udgifterne til Østrig-turen.
”Besøget var helt fantastisk. Det kom især bag på mig, at udviklingen indenfor digitalisering er så langt fremme,” mente Sune Nielsen, lærling hos vognmand Arthur Andersen Kran og Transport i Odense.
EUC Lillebælt har i øvrigt for nylig investeret i tre Palfinger-kraner, samt VR teknologi, som nu er en del af undervisningen.
Palfingers nye bæltekran er startet på jobbet
22.08. 2019
”Det er ikke nogen hemmelighed, at konkurrencen kan være hård i transportbranchen. Derfor sigter vi hele tiden efter at være på absolut forkant med udviklingen. Det er derfor vi valgte at investere i Palfingers nye bæltekran.”
Det fortæller vognmand Tony Sørensen, Tonny Sørensens Kranservice i Esbjerg, der udfører opgaver i hele Danmark. Og transportvirksomheden har næsten udelukkende Palfinger-kraner i stalden.
For nylig blev bæltekranen - en PCC 57.002 - leveret til TKS – og testet på alle leder og kanter. Allerede tidligt om morgenen dagen efter skulle det nye materiel nemlig i aktion i centrum af Esbjerg, hvor der i øjeblikket er gang i en omfattende renovering af bymidten.
TKS er den første transportvirksomhed i Danmark, der tager den epokegørende bæltekran i brug, og samtidig er det den første serieproducerede bæltekran fra Palfinger ag i Østrig. Så der er faktisk tale om en verdenspremiere.
Bæltekranen fra Palfinger er en allround kran, der dækker en række forskellige arbejdsområder. Det unikke ved PCC 57.002 er den ekstraordinære mobilitet, et meget kraftfuldt drev, og den lave frihøjde, som gør det nemt at arbejde i vanskeligt terræn eller ved opgaver, hvor der kun er ganske lidt plads. Det gør den særdeles velegnet til at arbejde inden døre - f.eks. i fabriksbygninger.
Det gælder også på byggepladser, hvor der er brug for lidt ekstra kræfter for at komme frem, og hvor pladsen er trang.
Afhængig af opgaven har PCC 57.002 aftagelige ballastvægte, og bæltes kan afmonteres, så bæltekranen udelukkende bevæger sig ved hjælp af støttebenssystemet, når der er brug for særlig lav kørehøjde.
Premiere i Esbjerg centrum
Og det var netop tilfældet på torvet i Esbjerg, som var bæltekranens første dag i felten. Her skulle der monteres nye spær på et byggeri, og her viste bæltekranen til fulde sit værd. Eneste adgang til baggården var nemlig en smal og lav port, men den smalle port var slet ikke noget problem for kranen, selv om der kun var fem centimeter at gøre godt med i siderne. ”En af de store fordele ved vores nye materiel er, at vi nu kan få meget nemmere adgang til steder, hvor der er meget lidt plads. Det giver os mulighed for at arbejde langt mere effektivt og hurtigere end tidligere. Noget lignende havde været meget vanskeligt med en traditionel lastbilkran,” siger Rasmus Sørensen fra Tonny Sørensens Kranservice, der til daglig er operatør af bæltekranen.
”Det er ikke nogen hemmelighed, at konkurrencen kan være hård i transportbranchen. Derfor sigter vi hele tiden efter at være på absolut forkant med udviklingen. Det er derfor vi valgte at investere i Palfingers nye bæltekran.”
Det fortæller vognmand Tony Sørensen, Tonny Sørensens Kranservice i Esbjerg, der udfører opgaver i hele Danmark. Og transportvirksomheden har næsten udelukkende Palfinger-kraner i stalden.
For nylig blev bæltekranen - en PCC 57.002 - leveret til TKS – og testet på alle leder og kanter. Allerede tidligt om morgenen dagen efter skulle det nye materiel nemlig i aktion i centrum af Esbjerg, hvor der i øjeblikket er gang i en omfattende renovering af bymidten.
TKS er den første transportvirksomhed i Danmark, der tager den epokegørende bæltekran i brug, og samtidig er det den første serieproducerede bæltekran fra Palfinger ag i Østrig. Så der er faktisk tale om en verdenspremiere.
Bæltekranen fra Palfinger er en allround kran, der dækker en række forskellige arbejdsområder. Det unikke ved PCC 57.002 er den ekstraordinære mobilitet, et meget kraftfuldt drev, og den lave frihøjde, som gør det nemt at arbejde i vanskeligt terræn eller ved opgaver, hvor der kun er ganske lidt plads. Det gør den særdeles velegnet til at arbejde inden døre - f.eks. i fabriksbygninger.
Det gælder også på byggepladser, hvor der er brug for lidt ekstra kræfter for at komme frem, og hvor pladsen er trang.
Afhængig af opgaven har PCC 57.002 aftagelige ballastvægte, og bæltes kan afmonteres, så bæltekranen udelukkende bevæger sig ved hjælp af støttebenssystemet, når der er brug for særlig lav kørehøjde.
Premiere i Esbjerg centrum
Og det var netop tilfældet på torvet i Esbjerg, som var bæltekranens første dag i felten. Her skulle der monteres nye spær på et byggeri, og her viste bæltekranen til fulde sit værd. Eneste adgang til baggården var nemlig en smal og lav port, men den smalle port var slet ikke noget problem for kranen, selv om der kun var fem centimeter at gøre godt med i siderne. ”En af de store fordele ved vores nye materiel er, at vi nu kan få meget nemmere adgang til steder, hvor der er meget lidt plads. Det giver os mulighed for at arbejde langt mere effektivt og hurtigere end tidligere. Noget lignende havde været meget vanskeligt med en traditionel lastbilkran,” siger Rasmus Sørensen fra Tonny Sørensens Kranservice, der til daglig er operatør af bæltekranen.
Verdenspremiere i Danmark på ny Palfinger bæltekran
19.07. 2019
Sidst i juni var vognmand Tonny Sørensen, Tonny´s Kranservice i Esbjerg, på en inspektionstur til Palfinger ag i Østrig for at se nærmere på den Crawler Crane, som han får leveret til august. Tonnys kranservice er den første transportvirksomhed i Danmark, der tager den epokegørende bæltekran i brug. Der er tale om den første serieproducerede kran af denne model, og der er indtil nu produceret to PCC 57.002 og to PCC.115.002 bæltekraner som henholdsvis demo-modeller og bæltekraner til test i felten.
”Vi skal bruge vores nye bæltekran til opgaver i svært tilgængelige områder – blandt andet kranarbejde i sommerhusområder, hvor f.eks. sandklitter gør det vanskeligt at arbejde for vores hidtidige materiel. Det gælder også byggepladser – så mulighederne er mange, ” siger Tonny Sørensen.
Crawlerkranen fra Palfinger er en allround kran, der dækker en række forskellige arbejdsområder. Den særlige egenskab ved denne kran er den ekstraordinære mobilitet, det meget kraftfulde drev, og den ekstra frihøjde, som gør det nemt at arbejde i vanskeligt terræn.
Det gælder også på byggepladser, hvor der er brug for lidt ekstra kræfter for at komme frem.
Nye muligheder for vognmænd
På turen til Østrig var Tonny Sørensen ledsaget af Palfinger Danmarks Operations Manager Jesper Serup Mouridsen for at kigge nærmere på den nye kran i forbindelse med de sidste faser i produktionen – herunder en test af selve Crawler-delen.
”Jeg ser det som et spændende og nyt tiltag, som giver os nye muligheder i forhold til vores kunder. Det er et godt alternativ til traditionelle gravemaskiner, og det giver os nye muligheder i vores arbejde – f.eks. i forbindelse med kørsel for energiselskaber, der skal have serviceret deres transformatorstationer,” siger Tonny Sørensen, der løser kranopgaver over hele Danmark – stort som småt.
Sidst i juni var vognmand Tonny Sørensen, Tonny´s Kranservice i Esbjerg, på en inspektionstur til Palfinger ag i Østrig for at se nærmere på den Crawler Crane, som han får leveret til august. Tonnys kranservice er den første transportvirksomhed i Danmark, der tager den epokegørende bæltekran i brug. Der er tale om den første serieproducerede kran af denne model, og der er indtil nu produceret to PCC 57.002 og to PCC.115.002 bæltekraner som henholdsvis demo-modeller og bæltekraner til test i felten.
”Vi skal bruge vores nye bæltekran til opgaver i svært tilgængelige områder – blandt andet kranarbejde i sommerhusområder, hvor f.eks. sandklitter gør det vanskeligt at arbejde for vores hidtidige materiel. Det gælder også byggepladser – så mulighederne er mange, ” siger Tonny Sørensen.
Crawlerkranen fra Palfinger er en allround kran, der dækker en række forskellige arbejdsområder. Den særlige egenskab ved denne kran er den ekstraordinære mobilitet, det meget kraftfulde drev, og den ekstra frihøjde, som gør det nemt at arbejde i vanskeligt terræn.
Det gælder også på byggepladser, hvor der er brug for lidt ekstra kræfter for at komme frem.
Nye muligheder for vognmænd
På turen til Østrig var Tonny Sørensen ledsaget af Palfinger Danmarks Operations Manager Jesper Serup Mouridsen for at kigge nærmere på den nye kran i forbindelse med de sidste faser i produktionen – herunder en test af selve Crawler-delen.
”Jeg ser det som et spændende og nyt tiltag, som giver os nye muligheder i forhold til vores kunder. Det er et godt alternativ til traditionelle gravemaskiner, og det giver os nye muligheder i vores arbejde – f.eks. i forbindelse med kørsel for energiselskaber, der skal have serviceret deres transformatorstationer,” siger Tonny Sørensen, der løser kranopgaver over hele Danmark – stort som småt.
Palfinger styrker organisationen
17.4.2019
Palfinger Danmark har ansat to nye medarbejdere, der begge skal bidrage til at styrke Palfingers fortsatte vækst.
Jane Haahr Hansen, 36 år, bor i Aarup på Vestfyn og er uddannet teknisk designer. Hun kommer fra et job hos Micro Matic i Odense, hvor hun har arbejdet med produktudvikling og optimering af eksisterende produkter.
Hos Palfinger Danmark i Middelfart skal Jane beskæftige sig med forskellige beregningsopgaver, monteringsopgaver og designs i forbindelse med tilpassede opbygninger til Palfingers kunder i Danmark.
”Jeg glæder mig til at videreføre mine erfaringer fra min tidligere arbejdsplads og samtidig give mit bidrag til Palfingers fortsatte vækst,” siger Jane Haahr Hansen.
Ny salgschef på Sjælland
Desuden er 42-årige Lars Hansen, Odense, ansat som ny salgschef for Syd- og Vestsjælland. Lars er oprindelig uddannet som karrosseripladesmed og kommer fra en stilling som sælger og rådgiver hos Würth, hvor han i de sidste 13 år har arbejdet med salg til transportbranchen.
”Jeg er rigtig glad for at være blevet en del af verdens største kranproducent. Og jeg ser frem til – sammen med mine dygtige kolleger – at kunne give mit bidrag til Palfingers fortsatte ekspansion,” siger Lars Hansen.
”Vi er glade for at kunne byde Jane og Lars velkommen i Palfinger-familien, hvor vi er inde i en rivende udvikling med travlhed og fortsat lancering af nye produkter,” siger souchef og produktchef Jesper Mouridsen.
Jane og Lars startede i deres nye job den 1. april.